Šta je CPM i kako se smanjuje trošak onlajn oglašavanja?

Saznajte šta je CPM i kako se koristi u onlajn budžetiranju

Ako tražite da kupite reklamni prostor online , brzo ćete ući u termin CPM. To je pojam koji industrija koristi da govori o troškovima za "reklamne utiske", i to je daleko najčešća jedinica merenja koja se koristi u digitalnom oglašavanju. To je i najčešći način kupovine i prodaje digitalnog reklamnog prostora.

Šta znači CPM?

CPM se zalaže za trošak po Mille i još jedan je način da se kaže "Trošak po hiljadu".

U ovom slučaju, 1.000 oglasnih impresija na veb lokaciji. Ne sme se zbuniti za druge slične, ali različite izraze, uključujući CPC (cena po kliku) i CPA (trošak po akciji / akvizicija).

Šta je reklamni utisak?

Ponekad poznata kao prikaz ili prikaz oglasa, jedan prikaz oglasa je ekvivalentan oglasnom serveru koji se poziva u odgovoru na zahtev stranice iz korisničkog pretraživača. To je to, i to je sve. Neki ljudi pogrešno misle da su prikazi oglasa oglasi koji su prikazani korisniku (bez obzira da li to primećuju ili ne), na veb lokaciji ili drugom onlajn mediju. Ovo je činjenično netačno.

Nažalost, to takođe znači da su statistički podaci o oglasnim reklamama često netačni ili potpuno lažni. Do 15 posto vremena, oglasi su netačni. Zatim, postoje reklamni prikazi sa bota prometa (bot je automatizovan deo softvera koji se može koristiti za povećanje broja saobraćaja ili SPAM osoba) što znači da fizički korisnik nikad nije imao prilike da vidi oglas.

Do 60 odsto oglasnog prometa dolazi od ovih bota. I konačno, postoji prevara u oglasima. U ovom slučaju, beskrupulozni korisnici sakrivaju oglase iza drugih oglasa, što umanjuje reklamne mreže u oglase sa višim CPM-ima na sajt. Ovo takođe povećava broj reklamnih reklama, što dodatno otežava oglašavače.

Više o tome možete pročitati u ovom izvrsnom članku Reid Tatorisa.

Kako CPM razgrađa troškove oglašavanja na vašoj web lokaciji?

Dakle, recimo da imate web stranicu i želite da je koristite za prikazivanje oglasa i zaradu mesečno za mesec dana. Pa, morat ćete sesti i saznati kakav će vam mjesečni prihod biti zadovoljan. Ako je vaša veb lokacija nova i ima relativno mali promet, nećete zaraditi mnogo novca, tako da će vaš CPM biti vrlo mali. Ako vaša veb lokacija ima veliki promet, CPM će biti veći.

Postoje dve različite vrste CPM stopa - fiksne i promenljive. Fiksne stope su lakše raditi, jer imate određenu vrijednost da se stavite u odnosu na prikazane oglase. Promenljive CPM-ovi su malo teži za rad, a ove stope će se razlikovati na osnovu teme vašeg veb sajta, zemlje u kojoj se nalazite, oglašivača i tako dalje.

Hajde da napravimo brzu matematiku. Imate web stranicu i prosečno je 40.000 posetilaca mesečno, sa ukupno 120.000 prikaza stranice mesečno. Koja je vaša web stranica vrijedna za vas?

Pa, na CPM od 5 dolara (što je malo iznad proseka za 2017. godinu), vi biste to izračunali na ovaj način:

120.000 / 1.000 = 120

120 x CPM $ 5 = $ 600

Višestruko je to za 12 i gledate na web stranicu vrijednu $ 7,200 u prihodima od oglasa godišnje.

Kada razmislite o milionima prikaza stranica, neke web stranice služe svakog meseca, možete videti kako profitabilan CPM marketing može biti na nekim stranicama. Zaista, najuspešniju YouTube doprinosi čine milione dolara svake godine samo od dela prihoda koji YouTube prikuplja sa svojih stranica.

Kako i gdje dobiti promet sa CPM oglašavanjem

Ako ste pročitali sve navedeno i zainteresovani za generisanje prihoda od CPM-a putem vaše veb lokacije, sljedeće logično pitanje je "Gde počinjem?"

Nećete moći samo da pristupite kompanijama i zamolite ih da započnu sa postavljanjem oglasa na vašoj web stranici. Postoje vebsajtovi i tvrtke izgrađene oko serviranja saobraćaja na web lokacije kao što su vaše, i vrlo su jednostavne za početak.

Neki od najboljih koji počinju sa uključuju:

Napravite naloge sa nekoliko od ovih i eksperimentišite. Jednom kad nađete program koji dopunjuje vašu web stranicu i donosi dobar prihod, držite se s njim.