High Sierra Fly-In: Igralište na Plai

Foto © Sarina Houston

Postoji samo nešto u pustinji visoke sire, koja postavlja scenu za najbolje letjenje u avionu. Ako nikada nisi bio na Fly Sluzi Sierra, napravi je svoj novi predmet kofe-liste. Ranije opisan kao "Burning Man za pilote", to je daleko moj omiljeni avijarni događaj ikad.

Uvek sam voleo zapadne Sjedinjene Države zbog svežeg vazduha i planina, a Visoka Sijera u ovom pogledu ne razočara.

Ali takođe znam da se ne radi samo o planinama - čarolija zapada zapravo je za ljude. A kada kombinujete čudo visokog pustinjskog pejzaža sa šarmom i gostoprimstvom najboljih ljudi na svetu, a onda dodate avione, dobro, to jednostavno ne postaje bolje .

Mrtva krava

Znao sam da sam u nekim iskustvima kada sam napustio Raleigh-Durham International za Dead Cow Lakebed u severnoj Nevadi, ali nisam imao pojma da će to biti jedan od najuzbudljivijih letova.

Mrtva krava je osušeni krevet jezera u središtu nišana, Nevada, sjeverno od Renoa, a to je nova lokacija High Sierra Fly-In-a. Zemljište je nedavno otkupio organizator događaja Kevin Quinn nakon borbe sa BLM-om za zemlju u kojoj je mogao bezbedno održati događaj za letenje, koji je posle šest godina postao značajan po veličini. Na ovogodišnjem letenju bilo je oko 140 aviona.

Mrtva krava je najlakše pristupiti vazduhom, i da nije bilo iskrenog gostoprimstva ljubaznih ljudi koji su trčali i učestvovali u ovom letenju, verovatno ne bih uspeo. Vidite, imao sam svaki izgovor u knjizi. Nisam mogao (stvarno) to priuštiti. Morao sam da organizujem brigu o djeci. Nisam mogla toliko vremena da radim.

Ja ne posedujem avion, niti znam nešto o letenju grmlja, a ovo je gomila letećih grmova. A kako bih čak i došao tamo?

Planiranje

Sa druge strane, znao sam da ponekad najbolje stvari u životu podrazumevaju rizik. Ja sam to učinio. Od trenutka kada sam se raspitivao o događaju na stranici Facebook-a, osećao sam se dobro. Pozdravila me je prijateljska, nezahvalna gomila pilota, koja me je uverila da ne bih žao što ću se truditi. Naravno , pomislio sam. Ali kako da stignem tamo ?

Nema problema , rekli su. Biće vožnje . A onda je bilo. Višestruki ljudi su ponudili vožnja iz različitih mesta, a pre nego što sam to znao, otišao sam u pustinju, zajedno sa mnogim drugim koji su iskusili istu velikodušnost i gostoprimstvo koje sam uradio. Svi su bili dobrodošli - a ovo nije samo letelica. Quinn i ostali organizatori bili su sigurni da će sve napraviti - pilote tricikla, pilote Mooney i Cirrus-a, RV pilote, čak i RC pilote i, naravno, buduće pilote - osećaju se kod kuće. Bilo ko koji bi mogao da pristane na široko otvorenom osušenom krevetu jezera ohrabren je da leti. Za one koji od nas koji nisu imali sopstveni avion, bilo je i drugih koji su bili spremni ponuditi mjesto u avionu.

Od prvih razmena svedočio sam među mnogim ljudima uzbuđenim da idu, ali bez pristupa avionu, a ostali piloti koji su otišli na putu da im pomognu, video sam ono što često vidim u pilot grupama - generalnom vazduhoplovstvu na svom apsolutno najbolji - i znao sam da ću biti u dobrom društvu.

Odlazak

Upoznao sam svoju vožnju u hangaru na aerodromu u Nampi, Idaho - mestu u kojem sam bio malo upoznat, kao što sam na istom aerodromu 2005. godine odneo svoj pismeni ispit na CFI-u. Andrew je imao dodatnu sednicu u svom 1975 Cessna 180 - sjajan i praktičan avion - i on je bio dovoljno velikodušan da ponudi tu čudnoj damici. Sada, možda bi se zvučalo ludo da bi se osoba upala u bilo koji avion, a možda i jeste, ali nije trebalo mnogo vremena da Andrew i ja pronađemo zajedničko tlo. Aktivan je član Udruženja za avijaciju u Idahu, i pošto je Idaho moja matična država, imali smo neke uzajamne poznanike.

Dakle, duga priča kratka, ušla sam u avion s potpunom strancu. Ali vazduhoplovstvo je mali svet, i kao što se često dešava, uostalom nije bio stvarno stranac.

Dolazak

Andrew je smanjio sve strahove koje sam možda imao da letim sa čudnim pilotom od samog početka sa temeljnim preliminarnim sigurnosnim brifingom, diskusijom o težini i balansu aviona io brifingu o predstojećoj ruti i vremenu. Nakon spektakularnog leta kroz kanjone Idaho, lepog pogleda na Owyhee planine u Oregonu i visokim ravninama severne Nevade, u petak popodne smo sletjeli u Dead Cow. Glatko smo se dotaknuli na 3,000 metarskoj traci razbijenog prljavštine, gde su jedine oznake za sletanje bile dva mala redova crvenih zastava blizu kraja pristupa. Bilo je čvrsto tlo kada smo sleteli, ali bi bio mekši i prašnjiviji jer je sve više i više aviona brutalo. Parkirali smo pored male grupe Skywagons-a, i izašao sam napolje. Tanji sloj prašine odmah se okrenuo oko podloge mojih crnih bojnih čizama, pretvarajući ih u sjenku braon, da bi ostali bar tri dana.

Raspakivanje

Postavio sam svoj jednodelni šator pored Andrew-a i bez odlaganja, otvorio stolicu za kampovanje. Sunce je bilo visoko i toplo na oktetskom vazduhu od 60 stepeni i odmah sam se žalio što ne nosim zaštitu od sunca. Izvadio sam stolicu na mesto koje se može identifikovati samo "dalje u prljavštinu", a ja sam gledao kako dolaze drugi dolasci. Uhvatio sam svoj primopredajnik i slušao. Čekao sam na odbačeno sletanje. prilaz ili brz pristup i balon. Čekala sam nešto ... ali nije bilo ništa osim čvrstih pristupa i skoro savršenih, glatkih sletanja.

"Ovo je kao da gledate dolaske Oshkosha, ali ... pa, ne baš toliko zanimljivo", rekao sam Andrewu. "Ovi momci stvarno ne prave sletanja, zar ne?" Samo se nasmešio i slegnuo ramenima. Kratke avijacije, visoka visina, repni točkovi i dobar staromodni štap i krmeno letenje su samo deo života ovih ljudi. Ovde nema mjesta za loše letenje.

Briefings

Jutarnji vatrogasci su dodatno ojačali veliki prvi utisak. Quinn je ponudio pilot sastanak oko vatre u 7 sati, i bilo je jasno da su ovi piloti koji su često imali nepravednu reputaciju zbog smelosti i bezobzirnosti bili jedan od najsigurnijih i najkompetentnijih pilota koje sam upoznao. Postojala su pravila, standardi i protokol. Postojale su odvojene frekvencije za različite operacije, standardni saobraćajni obrasci, a očigledno nema prostora za neprofesionalno ponašanje. Kultura sigurnosti leži u ponašanju lidera organizacije, a Quinn je ranije postavio standard sigurnosti, možda na ivici malo nakon sudara u vazduhu tokom protekle godine. "Moraš biti siguran. Postoje ljudi koji neće znati proceduru, a oni tamo rade stvari koje se ne očekuju, tako da morate držati glavu. "Quinn je obavijestio tokom jutarnjeg vatrenog oružja. Nakon što je neko od FAA-a zatražio da se identificira - i da se zadovolji tišinom - Quinn je imao posljednju riječ savjeta za gomilu željnih pilota: "Letite kao da vas posmatra FAA."

Ujutro su se pojavili burritos i kafa u rukavima, a zaspani, ali žudni šumi oko vatre o budućim aktivnostima.

Događaji

Tokom dana bili su izleti na trave prljavštine, travnate trake, prljavštine, jezerske krevete i letove preko scenskog jezera Pyramid. Zaustavili smo se na aerodromu Susanville (KSVE) za gorivo. Leteli smo u formaciji dok smo provjerili područje, tražeći elu i divlje konje. Mi smo sleteli usred pustinje Black Rock, na mestu Burning Man, gdje sam sedeo u prljavštini i bilo je teško zamisliti desetine hiljada ljudi usred ove prostrane, naizgled netaknute pustinje. Jedini pokazatelj da se Burning Man ikada dogodio, bili su slabi konteksti nekada puteva koji su pristupili sredinom velikog, ogromnog jezerskog kreveta.

Bilo je intenzivnih trenutaka tokom zakazanih trka STOL-a - daleko jedan od najboljih avijacija koje sam ikada video (gledajte ove video snimke Super Cupa i Beaver-a, pa čak i Cirrus-a) i gledali smo iskusnu emisiju pilot Gary Ward leti njegov MX2. I bilo je naizgled nasumično F-16 letenje, što je naravno privuklo svačiju pažnju, ali nikoga nije iznenadilo. Posle svega, bili smo blizu MOA usred pustinje. Bilo je Piper Cubs i Super Cubs i 180, 185 i 170 i 172 i Strelaca i Mooneja i Cirrusa i Maula i Eksperimentala, a ne jedan, ali dva WilgaBeasts i homebuilt i mnogi drugi neverovatni avioni. To je bila pilotska verzija neba.

A onda je bilo više blistavih trenutaka kao što je pad u osamljenom vreloj prolećini na onome što je nekada bila domaćinstvo, a posmatranje djece vozi bicikle u kampu tokom kasnog popodneva. Ali, omiljeni trenuci su bili samo ti tihi trenuci u avionu, slušajući pouzdan zvuk motora, otkrivajući divlje konje ili elk koji je svega sto stopa niže, a sunčeva svetlost sjaja između visokih slojeva oblaka, jureći senku aviona preko zemljište.

Noću, drone je zujalo preko logorske vatre, a bilo je pića i večere i druženja. Bilo je djece i ljubimaca i aviona ukrašenih Božićnim svjetlom. Bilo je udaljenih kontrolisanih automobila i RC aviona, a najbolji konverzacija. Bilo je gomila i nagrada i smeha.

Nešto o atmosferi ovog letenja u kombinaciji sa prostranošću moćnog visokog pustinjskog krajolika naprosto me je jednostavno osvojilo. Široko otvoreno nebo noću uzima svoj udah. Letovi kroz kanjone, iznad divljih konja, preko ogromne i naizgled beskonačne pustinje - sve čini da se osećate malo i beznačajno u ovom velikom velikom svetu. I ljudi - velikodušni i ljubazni ljudi poput Andrewa, koji su mi ponudili ne samo mesto u 180, nego hranu i kafu i toaletni papir i stolicu za sedenje - i komšije koje su kampovale pored kuće, a Kevin Quinn i drugi organizatori, koji su svojim rukovodstvom uspjeli uključiti sve dok su, što je najvažnije, inspirišu sigurnost, razgovor o logoru i nove prijatelje; nešto o svemu ovome zajedno samo čini da se osoba oseća živa.

Refleksija

Mrtva krava je samo prašnjavi, osušeni krevet jezera, koji je za nekoliko dana svaki oktobar pun aviona, ali iskustvo High Sierra Fly-In je ono što vas čini neverovatno malim ali većim od života na isto vrijeme. To je iskustvo avijacije koje se ne može replicirati bilo gdje drugo. Ako ikada dobijete priliku da idete, samo uradite to. Sa sigurnošću mogu reći da će vas dočekati otvorenim rukama, napraviti nove prijatelje, a vi ćete biti svjedoci istih spektakularnih ljetnih, starih noći i neverovatnih uspomena koje sam uradio.